Köpvillkor

Nedan beskriver vi köpvillkor för beställningar via Eventpopcorn. Läs texten noga innan du gör en beställning.

Service

Vi finns tillgängliga via e-post hej@skanea.se och strävar efter att svara på alla frågor så snart som möjligt.

Kundkrets

Vänligen notera att endast företagskunder har möjlighet att genomföra köp på vår hemsida. Är du privatperson och vill lägga en beställning ber vi dig kontakta oss på Eventpopcorn.

Beställningsprocess

För att göra en beställning på Eventpopcorn, vänligen lägg din order på vår hemsida via Skapa din design. När ni har godkänt era val i designverktyget och klickat på ”Lägg beställning” i kassan räknas det som ett köp..

Vi råder dig att kontrollera alla uppgifter noggrant innan du genomför ditt köp då vi inte kan garantera att ändringar kan utföras i efterhand. Du som kund ansvarar för att alla uppgifter är korrekta och är medveten om att felaktiga uppgifter kan försvåra, försena, omöjliggöra eller fördyra leveransen.

Du kommer att få en orderbekräftelse till den e-postadress du har angett när du har slutfört ditt köp. Om vi av någon anledning inte kan fullfölja din order kommer vi att informera dig via den angivna e-postadressen.

Vi skickar en faktura till angivna företaget efter att beställningen har blivit genomförd. Fraktkostnaden tillkommer i fakturan.

Priser och betalning

Vi anger varorna med pris exklusive moms. I kassan kan du se det totala priset inklusive och exklusive moms samt frakt.

Ångerrätt och retur

Ingen ångerrätt finns i samband med våra produkter då de är specialtillverkade. Retur är därmed inte möjlig. Våra återbetalningsvillkor är i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer.

Leverans

Vi levererar varorna till den angivna leveransadressen vid beställningstillfället.

Meddela oss i förväg om du har några speciella leveranskrav – det kan göra att leveranstiden förlängs. Detta leveransalternativ ska endast väljas i de fall ni har bemanning på angiven leveransadress helgfri vardag 08:00 – 17:00 utan undantag. Ingen förhandsavisering sker i normalfallet. Vi debiterar alla tillkommande avgifter vid leveranshinder.

Vänligen observera att det är viktigt att ni tar emot beställningen och inte låter paketet gå tillbaka som outlöst. Konsument kommer att debiteras alla kostnader för returfrakt och hantering, minst 369 kr inkl. moms för outlösta/ej mottaget paket.

Vid felleverans har du skyldighet att meddela oss samt skicka tillbaka den felskickade varan om inget annat anges.

Anmäla fraktskada

Ibland kan skador uppstå under transporten. Om detta inträffar, vänligen anmäl det så snart som möjligt. Ta först bilder på emballaget (invändigt och utvändigt) och kontakta oss på hej@skanea.se med bilderna och en beskrivning av vad som har hänt. Vi hjälper dig sedan vidare på bästa sätt.

Kundansvar

Det är kundens ansvar att kontrollera om det aktuella evenemanget eller mässan tillåter servering av popcorn. Observera att inte alla mässor tillåter detta.

Rabattkoder

Observera att koden inte kan kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden. Rabattkoden gäller endast vid 1 köp och går inte att registrera efter avslutat köp.

Tvister och lagval

På dessa köpvillkor ska svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer Eventpopcorn Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

Vid frågor gällande Eventpopcorns köpvillkor hänvisas kunden till Eventpopcorns kundservice. För vidare information om vilka rättigheter du har som konsument besök Konsumentverkets hemsida.

Företagsinformation

  • Företag: Skanea
  • Organisationsnummer: 559161-8847
  • Adress: Östergatan 6, 235 33
  • Vellinge E-post: hej@skanea.se
  • Telefon: 0103445630
  • Hemsida: eventpopcorn.se